Jednou z foriem jedál, ktoré vám počas bielkovinovej diéty https://www.prodietix.sk/o-proteinovej-diete padnú naozaj vhod, sú polievky. Ja osobne patrím k zarytým fanúšikom polievok, no ich skutočné čaro som objavila až počas tejto diéty. Môžete ich totiž jesť už od začiatku a zároveň nezhrešíte ani náznakom.
 Ázijská polievka s vajíčkom.jpg

V polievke využijete všetky povolené potraviny

 
Nebudem rozoberať všetky povolené potraviny od fázy k fáze. Zameriam sa len na tie, ktoré môžete jesť už od fázy prvej, pretože tie, môžete logicky jesť aj počas zvyšku bielkovinovej diéty. Týmto sa nám okruh potravín poriadne zužuje. V podstate, budeme hovoriť predovšetkým o zelenine, ale nepredbiehajme.
 
Povolená zelenina od prvej fázy bielkovinovej diéty:Brokolica,, cukety, reďkovky, kvaka, uhorky, čakanka, fazuľové lusky, kel, karfiol,  stonkový zeler aj buľva, fenykel, špargľa, ľuľok, patizón, žerucha, artičok, kapusta, všetky druhy listovej zeleniny (teda šalát) a špenát.
 
Medzi povolené zeleninu patria aj huby, pozor nesušené, no keďže ja huby určite nepokladám za zeleninu, tak ich spomínam mimo zoznamu zeleniny. Dopriať si ich však môžete, a to v neobmedzenom množstve. Extrémne to s nimi však nepreháňajte, pretože huby predstavujú záťaž na pečeň.
 
Povolené koreniny a iné doplnky:Kvalitný olivový olej, soľ, čierne korenie (v rozumnom množstve), všetky ostatné koreniny, akékoľvek čerstvé alebo sušené bylinky.
 
 Žena si lyžicou naberá polievku z misky.jpg
Neviem ako vy, ale suroviny, ktoré som vyššie vymenovala, mne osobne úplne postačujú na prípravu všakovakých chutných polievok. Jediný rozdiel v príprave spočíva v tom, že vynecháte akékoľvek mäso, tuk a cukor. Inak povedané, proste si budete pripravovať zdravé polievky so zeleni alebo z húb, ktoré dochutíte olivovým olejom, nie maslom, soľou a korením. Verte, že aj keď máte radi zeleninové šaláty, po nejakom týždni ich už ani nebudete môcť vidieť. Polievka vám teda nepochybne padne vhod.