V tomto článku sa pozrieme na zaujímavé zistenia, ktoré sa týkajú internetu a jeho aktuálneho vplyvu na naše životy. K čomu ho využívame a do akej miery sme si na jeho dennú dostupnosť zvykli?

statistika

Internet využíva na Slovensku takmer každý, pravdepodobne môžeme povedať, že väčšina. Z týchto ľudí sa údajne cez 60 % užívateľov prihlasuje k internetu každý jeden deň, teda pravidelne. Takmer 50 % ľudí priznalo, že si nedokážu svoj život bez pripojenia k internetu predstaviť.

Výskum sa ale netýkal iba Slovenska, no aj našich susedných okolitých štátov a to Česka, Maďarska, Rumunska a Poľska. Výsledky sa však spolu so Slovenskom radia do jedného celku. Do výskumu sa prihlásilo ľubovoľne 1000 ľudí z každej z týchto krajín, ktorí ale museli mať cez 15 rokov.

Za najobľúbenejšie miesto využitia pripojenia k sieti označilo takmer 100 % Slovákov svoj domov, teda izbu a za za najobľúbenejšie zariadenie k pripojeniu a prehľadávaniu webov označili počítač, pričom za mobilné zariadenia hlasovalo len 1 %. K tejto téme nadväzuje následujúca otázka, k čomu pripojenie najčastejšie a najradšej využívajú, respektíve aké typy webových služieb najčastejšie používajú.  Najviac hlasov dostala forma využita v podobe hľadania informácií, takmer o 10 % menej získalo využívanie sociálnych sietí, tesne menej získala služba internet banking, na štvrté miesto sa umiestnilo čítanie webových správ, no a na piate miesto sa ešte zmestilo pozeranie videí cez Youtube.
Zaujímavým je i zistenie, že cez 80 % ľudí skúsilo, alebo ešte stále pravidelne vyhľadáva mená konkrétnych osôb cez Google /a to nemyslím celebrity/. Trochu humorne pôsobí zistenie, že z týchto vyše 80 % užívateľov väčšina skúsila „vygoogliť“ práve svoje meno.

aplikace

Podľa prieskumu rozdiel využitia internetu tvorí i fakt, či ho používa žena alebo muž. Spoločné majú navštevovanie sociálnych sietí a komunikáciu, v čom dominujú obidve pohlavia, no ženy vraj najčastejšie zdieľajú fotografie a taktiež recepty, pričom muži sa údajne orientujú na čítanie správ a internet banking.