Sociálne médiá dnes z veľkej časti fungujú z dôvodu častého vysielania či publikovania príspevkov, akými sú reklamy. Na jednej strane sme síce informovaní o rôznych službách či produktoch, na druhej strane nás možno otravujú ale hlavne- ovplyvňujú ľudí k nadmernému konzumu a využívajú k tomu i citlivosti rodičov voči svojim malým deťom.

rodina

Navyše do takej miery, že veľa mladých rodičov nakoniec utráca viac ako si v skutočnosti dokážu dovoliť, no a potom vzniká problém. Každý tretí rodič údajne podlieha týmto mediálne komerčným tlakom a väčšina z nich nakoniec stratí rozum i prehľad o svojej reálnej finančnej situácii. Najviac ovplyvniteľní a zároveň finančne nevyrovnaní sú potom predovšetkým čerství rodičia vo veku od 18 do 34 rokov.

Stáva sa nebezpečne zaužívaným pravidlom, že pokiaľ chce dieťa zapadnúť do partie alebo do kolektívu v škole, musí mať v ruke najnovší smartfón, značkové tenisky, značkové tričko, značkovú mikinu,… teda tento samotný konzumný tlak si už vytvárame i my ako spoločnosť, už od školských lavíc. Na tomto príklade pekne vidíme, čo dokáže so spoločnosťou spraviť nadmerná komercia. Ja viem, kto by deťom túto radosť nedoprial, na jednej strane je fajn že žijú v dobe takéhoto luxusu, presne toto chce svojim deťom dopriať hádam každý rodič, no na druhej strane dávame bokom fakt, že veľa mladých rodičov si kvôli takémuto životnému štýlu ich ratolestí musí vziať pôžičky.

umění

Zadlžujú sa, neskôr stratia prehľad a nastanú problémy so splácaním, alebo musia splácať dlh na úkor toho, aby deťom i sebe kúpili niečo podstatnejšie, čo by im zabezpečilo krajší a slobodnejší rodinný život.
Žijeme v akejsi ilúzii, že všetky tieto veci spojené s najdrahšími mobilmi a najdrahšími teniskami sú pre život a vzájomné vzťahy nevyhnutne dôležité. Podliehame komerčným tlakom a potom tvoríme takéto hodnoty, ktoré sú silnejšie ako stabilná finančná situácia rodiny.