Jednou zo súčastí seo Seolightsú aj newsletteri, ktoré posielate do schránok svojich „zákazníkov“. Niekto by možno mohol polemizovať o tom, či ide skutočne o súčasť SEO optimalizácie pre vyhľadávače, ale verte, že ide. Nateraz nechajme však túto diskusiu bokom. Proste si povedzte, že budete veriť tomu, čo vám poviem. V podstate nie je až tak dôležité, či sa rozhodnete rozposielanie informačných správ do mailových schránok pokladať alebo nepokladať za súčasť SEO optimalizácie. Omnoho dôležitejšie je totiž to, či ich vôbec rozposielať.Mobil obálky, mail a lupa

Posielajte ich na vyžiadanie
Je úplne najmenej urobiť to, aby sa pri kliknutí na vašu stránku zobrazila možnosť, „chcem dostávať novinky mailom“. To určite uznáte aj sami. nerobte to tak, že budete „novinky mailom“ rozposielať úplne každému, kto na vaši stránku iba klikne alebo každému, kto si u váš niečo objedná. Vždy sa slušne opýtajte. Áno, existuje veľmi veľká pravdepodobnosť toho, že väčšina ľudí kolónku „áno, chcem dostávať novinky mailom“, nezaškrtne. Avšak tí, ktorí tak urobia, to sú práve tí ľudia, ktorých zaujímajú vaše novinky. Pre nich budú mať informačné,maily skutočný význam. Viete, čo nechceným rozosielaním mailov docielite? Len to, že ich ľudia začnú označovať a spam, mazať ich a z nervov už ani nekliknú na vašu stránku, lebo sa budú chcieť vyhnúť tomuto otravnému správaniu.Poštové schránky vedľa seba

Má to vôbec zmysel?
Áno má, a to jednoznačne. Má, ale iba v prípadoch, ktoré sme si povedali. Skutočne, verte tomu, že nič, čo budete robiť nasilu, čo bude na ľudí pôsobiť vlezlo a otravne, nebude v konečnom dôsledku fungovať. Dobre, povedzme že na svoj neesletter nachytáte jedného človeka z tisíc, ktorý si ho náhodou všimne medzi „propagáciou“ na maily. Ostatných deväťstodeväťdesiatdeväť však skôr odradíte a demotivujete. Proste sa m zhnusíte. Myslíte, že sa to skutočne oplatí?